середа, 21 грудня 2011 р.

Нахабство - друге щастя?

Останнім часом я став писати нахабні тексти. Нахабні не в сенсі фривольної лексики, жорсткого «наїзду» на читача і т.п. Просто тексти зі звичних «ми всі такі скромні, ось вам переваги від наших товароуслуг» перетворилися на презентації впевнених у собі компаній, що продають штуки, в яких вони впевнені. Звичний скелет типу опису переваг, вигод покупця і далі по тексту нікуди не подівся, хіба що тепер він одягнений в дорогий костюм. Не малинового кольору, аж ніяк, адже краса класного костюма якраз полягає в непомітних, але стовідсоткове відчутті якості та майстерності виконання.



Сьогодні всі прагнуть продавати вигоди, які споживач отримує від придбання того чи іншого. Все по розуму, так всі мудрі підручники пишуть, і сивочолі гуру радять. А мені здається, що працює вже далеко не безперебійно. Всі продавці газонокосарок продають доглянутий газон, і мій клієнт до недавніх пір не був винятком (старий текст йому писав я). Нещодавно ми змістили риторику в сторону класного сервісу, і зробили упор на позитивні якості газонокосарок. Причому не в дусі «ця газонокосарка тиха, тому ви не розбудіть своїх злісних сусідів», а виключно «ця газонокосарка тиха, найтихіша в своєму класі». І все. Споживач ж не дебіл, він сам розуміє, що йому дає низький рівень шуму газонокосарки. А якщо не розумів колись, то йому вже всі тексти про газонокосарках по сто раз пояснили. Думаєте, продажі впали? Навпаки, при тих же рекламних каналах віддача на кожен вкладений в рекламу бакс виріс майже втричі. Не знаю, чи надовго. Якщо перестане працювати, будемо придумувати що-небудь ще.

Я виділяю ще один різновид «нахабних» текстів - текстів, які рубають «правду-матку», незважаючи на стереотипи, писані й неписані правила маркетингу. Один мій клієнт продає через Інтернет парфумерію. Ви прекрасно знаєте, що зазвичай пишуть на своїх сторінках подібні магазини. Якщо не знаєте, збігайте в Яндекс і почитайте. Так от, ми чесно написали - продаємо підробки. Всі продають підробки. І великі магазини в тому числі. Навіщо ж платити більше за той же контрафакт? Адже «лівий» Givenchy не стане пахнути краще й довше, якщо його придбати в яскраво освітленому бутику за шалені гроші. Чесно? Чесно. Стрьомно? Напевно. Провал? Аж ніяк. Купують, та ще й як.

Дякуємо клієнтам, які не побоялися експериментів. Тепер є практичний матеріал, на підставі якого можна стверджувати - «самовпевнені» тексти відмінно працюють у фінансах B2C та інших нішах послуг, де важливий імідж надійності і довгострокових перспектив. Вони непогано продають дорогу техніку, тому що в цьому сегменті конкуренти не дуже відрізняються в технологічності і ціною.

З «правдорубнимі» текстами треба бути обережнішим. Я не маю ілюзій, що якийсь банк вийде з меседжем типу «Звичайно, ми дуримо вас з відсотками, але робимо це скромніше, ніж інші». Це однаковою мірою може як убити його, так і різко штовхнути вперед, але навряд чи хтось зважиться на це. В цілому ж, цей прийом може працювати скрізь, адже в кожній ніші продавцям є що приховувати, і перший «чесний і відвертий» гравець може здорово додати у вазі, якщо ризикне спрацювати нахабно. Але обережно.

Немає коментарів:

Дописати коментар